baroot-kh22 On ۸ تیر ۱۳۸۹

در سالگرد 18تير، دانشجويان قصد دارند كه در تمامي دانشگاهها شوري دگر بپا كنند.
قيام 18تيرسال78 مانند آتشفشان فوران كرد و 6روز پايداري جانانه دانشجويان، لرزه بر اندام نظام افكند. اين سيل خروشان قيام در دانشگاهها، تصوير سالها خاموش بودن دانشگاهها را از ذهنها زدود و نشان داد كه هميشه دانشگاه «سنگر آزادي» بوده و خواهد بود.
اين قيام سرآغاز جنبشي شد كه در ادامة آن امروز، دانشجويان در دانشگاهها فرياد آزاديخواهي را سر داده و شكست قطعي و تاريخي حكومت ملاها را رقم ميزنند.
اگر چه قيام دانشجويي در تيرماه1378 در اعتراض به تصويب قانون جديد سانسور و توقيف روزنامة «سلام» شروع شد
سازمانهای دانشجويی، کميته يی را بنام کميته تحصن شکل دادند. اين کميته توقيف «روزنامه سلام» را محکوم کرده و ساير دانشجويان را به تحصن در کوی دانشگاه تهران دعوت كرد.
اين قيام بسرعت به شهرهاي ديگر كشور از جمله: تبريز، شيراز، مشهد، اصفهان، همدان، اروميه و مهاباد و چندشهر ديگر كه بالغ بر 14شهر ميشد سرايت كرد و دانشجويان نشان دادند كه بهترين پاسخ به سركوبهاي افسارگسيخته، قيام عليه استبداد است.
در 18تير78 بيش از ده هزار دانشجو تظاهراتي را سازماندهي كردند كه لرزه بر اركان نظام انداخت.
اين اعتراض و تحصن دانشجويان نهايتاً در شب 18تير به حمله و هجوم وحشيانه نيروهاي انتظامي و لباس شخصيها منجر شد كه تعدادي از دانشجويان را از طبقه دوم ساختمان به پايين پرتاب كرده و كشته و مجروح شدند.
در آن زمان رئيس جمهور وقت در ايران خاتمي بود كه فرمان سركوب دانشجويان را به وزير كشور داد .
درس بزرگ اين اتحاد سراسري در 18تير نفي نظام بود و شعارها، (شعارهايي مانند مرگ بر ديكتاتور ـ مرگ بر خاتمي و زنده باد آزادي) توسط دانشجويان سرداده شد.
دانشجويان بعنوان آگاهترين و بالنده ترين عنصر اجتماعي، با اتحاد و همبستگي با ديگر اقشار مردم، در سالگرد قيام 18تير بپا خاسته و مردم را عليه اين استبداد ديني فرا ميخوانند. اين بزرگداشت در شرايطي است كه شاهد قيام مستمر مردم ايران از فرداي انتخابات قلابي رياست جمهوري هستيم. وظيفه دانشجويان اينست كه در سالگرد 18تير با برگزاري تظاهرات و فريادهاي آزاديخواهانه اقشار مختلف كشور را نيز به اين تظاهرات دعوت كنند تا همه با هم با شعار «مرگ بر ديكتاتور ـ زنده باد آزادي» حق مشروع آزادي بيان و آزادي زندانيان سياسي را فرياد كنند.

1 نظرات:

ارش گفت...

تکلیف خودمون رو روشن کنیم
ما بی شک از طرفداران خاتمی هستیم والبته بی شمارند حامیان ایشان سعی کنید توهین نکنید تا با هم بمانیم

ارسال یک نظر