baroot-kh22 On ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۹

بنابه گزارشات رسيده به فعالين حقوق بشر و دمکراسي در ايران، روز گذاشته مراسم گراميداشت هفتمين روز جانباخته راه آزادي مهدي اسلاميان از اعدام شدگان 19 ارديبهشت ماه در شيراز برگزار شد در اين مراسم علاوه به خانواده،بستگان و دوستان تعداد زيادي از مردم در آن شرکت کردند و ياد اين جانباخته راه آزادي را گرامي داشتند.

روز يکشنبه 26 ارديبهشت ماه مراسم گراميداشت هفتمين روز جانباخته راه آزادي مهدي اسلاميان در شيراز برگزار شد. اين مراسم از ساعت 17:00 آغاز گرديد. که در آن علاوه بر حضور بستکان ودوستان تعداد زيادي از مردم در آن شرکت کردند. مردم دسته ،دسته در مراسم حضور مي يافتند و ياد و خاطره مهدي اسلاميان را گرامي ميداشتند.
تعداد شرکت کنندگان در اين مراسم بسيار زياد بود و از نقاط مختلف استان و حتي از شهرستانها در آن شرکت داشتند.مراسم گراميداشت هفتمين روز جان باخته راه آزادي تا ساعت 21:00 ادامه داشت.
مامورين وزارت اطلاعات در روزهاي گذشته اين خانواده را تحت شديدترين فشارها و تهديدات قرار داده بودند که از گرفتن مراسم گراميداشت خوداري کنند که با ايستادگي خانواده اسلاميان آنها عقب نشستن و به اين خانواده گفته شد که مراسم را فقط با حضور اعضاي خانواده و بستگان برگزار کنند .اما خانواده اسلاميان به خواست مامورين وزارت اطلاعات جواب رد دادند و به آنها اعلام کردند که ما اين مراسم را برگزار خواهيم کرد.
مامورين وزارت اطلاعات در طي مدت برگزاري مراسم در اطراف محل برگزاري حضور داشتند و با تهديد و برخورد غير انساني سعي داشتن که از شرکت مردم ممانعت کنند .ولي خانواده و مردم به تهديدات و برخوردهاي غير انساني آنها توجهي نمي کردند .
شب گذشته خانم مريم راحمي مادر زنده ياد مهدي اسلاميان در اثر فشارها و ناراحتيها و سوگ از دست دادن فرزندش وضعيت جسمي وي به وخامت گراييد و به بيمارستان منتقل شد او در حال حاضر در بيمارستان بستري است .
فعالين حقوق بشر و دمکراسي در ايران
27 ارديبهشت 1389 برابر با 17 مي 2010

0 نظرات:

ارسال یک نظر